Cercar en aquest blog

dimecres, 16 d’octubre del 2013

Leopoldo Abadia

"La globalització té les seves avantatges,però també els seus inconvenients, i els seus perills."

Biografia
Leopoldo Abadía va néixer a Saragossa el 1933.
Va estudiar a Navarra, es va doctorar en Enginyeria Industrial i ha exercit com a professor de l'IESE a Navarra durant més de 35 anys, impartint Política d'empresa. També va ser docent de la Harvard Business School. va ser membre de l'equip formador de l'IESE, on va ser professor de política d'empresa durant més de 31 anys.
Ha tingut dotze fills i actualment té 42 néts.

Llibres
• El 8 de gener del 2009 va publicar “La Crisis Ninja y otros misterios de la economía actual” (Espasa) que s'ha convertit amb el llibre de no ficció més venut a Espanya 
• El 8 de gener del 2010 publicà “La hora de los sensatos”
• El 20 d'octubre del 2010, publicà “¿Qué hace una persona como tú en una crisis como esta?”
• El 25 d'octubre del 2011 va editar el seu llibre: “36 cosas que hay que hacer para que una familia funcione bien”
• El 13 de març del 2012 va publicar “Cómo funciona la economía para Dummies”:
• Des de el juny del 2008 fins avui ha realitzat més de 500 conferencies per Espanya, Europa i Llatinoamericà.

Aportacions
Ell s'ha fet famós pel seu article anomenat "crisis ninja". explica de manera senzilla l'origen de la crisis immobiliària dels EEUU i com es va escampar pel resta del mon fins arribar a aquí. 
Ell utilitzava caixa d'estalvis imaginaria, la caixa de San quirico, on els seus clients confien els seus diners sense saber que a l'altre costat de l'oceà atlantic s'oferien hipoteques "subprime" a clients ninja ("no income", "no jobs", "no assets").
Quan la gent li pregunta si el crack del 29 va ser millor o pitjor que aquest, ell diu que aquest es pitjor perquè en aquell moment es va enfonsar la borsa americana, i quantes persones de San Quirico tenien accions allà? Zero.
Anecdotes
com anecdota podriem dir que es un showman i li agrada ser-ho.
Webgrafia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada