Cercar en aquest blog

diumenge, 17 de novembre del 2013

La crisi en el sector del turró

RESUM: Els fabricants de torrons preveuen que la crisi respectarà la tradició del torró, i esperen mantenir els resultats de la campanya nadalenca de 2012, amb formats de rajoles més petites i assequibles a un major nombre de butxaques.

Encara que les previsions varien segons les diferents fonts consultades per Efeagro, totes coincideixen que aquest Nadal no seran diferents i se seguirà consumint torró i altres dolços nadalencs perquè "les tradicions es respecten".

Des d'aquesta organització, que engloba 21 empreses turroneres que fabriquen 455 marques comercials, preveuen que es mantindran els 6 milions de quilos i les 24.500.000 rajoles de torró.

Per minimitzar els possibles impactes de la crisi, ha explicat que l'estratègia dels turroners ha estat reduir la grandària de les rajoles, que han passat dels 300 grams tradicionals a versions de 200 o 150 grams. 

El president de la Confederació Espanyola d'Empresaris de Pastisseria, Salvador Santos Campano, també és "optimista" perquè "el dolç no és cap luxe i està a l'abast de totes les economies". No obstant això, ha augurat una caiguda propera al 5 % en vendes, pel que fa a l'any passat, i un consum de dolços nadalencs per llar de 175 euros.

Segons Alexis Verdú, per compensar la caiguda del consum nacional ha estat clau l'exportació, que representa el 12 % de les vendes del sector. Ha explicat que el principal mercat del torró espanyol és Estats Units, on es dirigeix el 56 % del producte que s'exporta, però ha destacat la creixent importància del mercat llatinoamericà, així com el de països emergents com Brasil.

EXPLICACIÓ GRÀFIC:En aquests gràfics es veuen les difernecies de demanda entre l'any 2012 i 2013. L'oferta segons la noticia es manté, i compensen la reducció de la demanda amb les exportacions a l'extranger.
En el primer gràfic també es veu el punt d'equlibri, i el excès d'oferta que hi havia a Espanya. 




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada