Cercar en aquest blog

dimarts, 7 de gener del 2014

Pepsi versus Coca-Cola, qui guanya?

Coca - Cola és més eficient que Pepsi. La majoria d'ingressos d'aquesta última ja no prové de la producció i venda de begudes carbonatades. 


  • PEPSI:  Avui està present en uns 200 països i el seu mercat més important està a Amèrica, d'on prové ni més ni menys que el 69% de tots els seus ingressos nets . A Europa ingressa uns altre 20% , i el 11% restant es distribueix entre Àfrica , Àsia i Orient Mitjà.

    En aquest gràfic podem observar com es distribueixen els ingresos nets de Pepis per país, on podem observar que tots els seus guanys povenen de països americans.
                                                                 

  • L'estratègia de PepsiCo al llarg dels anys ha consistit a diversificar el seu negoci a través de relacions amb empreses fortes i ben posicionades que li permetessin augmentar la seva presència a tot el món. Exemple d'això en el passat van ser les compres de Pizza Hut, Tac Bell o KFC, entre d'altres.
    Gràcies a aquestes ampliacions , molts productes han augmentat el seu negoci en el mercat internacional. Com les patates Lay's, que es van consolidar com a líders del sector dels snacks a Rússia durant 2011.
  • En el 2010 els guanys de Pepsi van ser de 6.320 milions d'euros. Un 6% més que l'any anterior
  • Submarques que domina Pepsi: Lay's, Pizza Hut, Tac Bell, KFC, Gatorade o Tropicana
  • COCA-COLA:
    Aquest segon gràfic presenta els beneficis abans d'interessos i impostos ( EBIT ) de les dues companyies . Aquí veiem clarament que estan molt igualades i que Coca -Cola , durant l'última dècada, ha estat la que ha anat per davant , encara que seguida molt de prop per PepsiCo .











  • Coca-Cola augmenta un 13% les seves vendes amb els envasos personalitzats:
    Coca-Cola Espanya ha aconseguit un increment del 13% en les seves vendes en volum de les llaunes i envasos que porten etiquetes personalitzades des que la campanya va començar a finals de setembre i fins a principis de novembre.
  • En el 2010 els guanys de Coca-Cola van ser de 11.809 milions d'euros. Un 73% més que l'any anterior.
  • Submarque que domina Coca-Cola: Fanta, Sprite, Nestea, Aquarius, Aquabona o Burn


  • RELACIÓ AMB LA ASSIGNATURA:
    - Pepsi i Coca-Cola són competencua imperfecta del tipus oligopoli.
    - Aquestes dos empreses tan potens, en temps de crisi no però en temps bons, influeixen molt en la demanda de treball, ja que aquests 2 gegants, generen molta demanda de treball. 
    - Perquè el flux de cada empresa sigui el obtim, hi ha d'haver un equilibri entre oferta i demanda.

  • VALORACIÓ PERSONAL:
    Personalment he trobat molt interessant tota la recerca que he hagut de fer sobre aquestes 2 grans empreses. He entes els 2 tipus de camins que han dissenyat les 2 empreses, per una banda Pepsi ha ampliat el seu negoci per oferir una base productes més amplia, la majoria dels seus ingresos ja no provenen de la producció i venta de begudes carbonatades, en canvi, Coca-Cola continua amb la seva gran estrella, que és la beguda en gas.
    Crec que es bo ho que Fanta, és a dir, és important reinventar-se.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada