Cercar en aquest blog

divendres, 21 d’octubre del 2011

Corredor Mediterrani

Com sabeu, la construcció del corredor mediterrani ferroviari ha estat notícia aquesta setmana. Brussel·les (la Unió Europea) subvencionarà l'eix ferroviari de mercaderies que connectarà la frontera francesa amb Barcelona, Tarragona, València, Cartagena i Almeria. Des d'Almeria, el traçat continuarà per l'interior fins a Granada, per arribar després a Algesires.  Es descarta la travessia central dels Pirineus, però preveu connectar Saragossa i Madrid amb Algesires. 

Aquesta és una de les diverses notícies que tenen implicacions econòmiques importants pel futur comerç de mercaderies a Europa. 

 Mirem aquest vídeo il·lustratiu sobre les implicacions econòmiques i sobre el transport de mercaderies de la notícia:



Hem de dir que és una bona notícia i, de confirmar-se la seva construcció abans de l'any 2030, augmentaran les possibilitats de creixement futur de Catalunya i Espanya.

Relacions amb l'assignatura:
1. La FPP es desplaça cap a la dreta: augment del creixement econòmic potencial. Com hem vist a classe la  FPP està molt relacionada amb el creixement a curt i a llarg termini dels països. A curt termini la construcció del corredor no està tant clar que tingui efectes macroeconòmics immediats. Però a llarg termini sí que es pot afirmar que les inversions en infraestructures milloren les possibilitats de producció dels països.
2. Eficiència: es podran transportar més mercaderies amb menys despeses
3. Externalitats negatives: el transport per ferrocarril és menys contaminant que per carretera (o per mar)
4. Sector públic: la despesa d'aquesta gran inversió ha de ser assumida pel govern espanyol i finançada (en part) per la Unió Europea.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada